Možné podpořit z plánu obnovy? ANO
Robot je stroj pracující s určitou mírou samostatnosti, vykonávající určené úkoly, a to předepsaným způsobem a při různých mírách potřeby interakce s okolním světem a se zadavatelem. Je schopen své okolí vnímat pomocí senzorů, reagovat na něj, zasahovat do něj, případně si o něm vytvářet vlastní představu, model. Robotické programovatelné pomůcky ve výuce podporují rozvoj kreativity, logického myšlení, informatického myšlení, aktivizují děti, probouzejí v nich zájem o samotnou pomůcku, podporují schopnost algoritmizace. Žáci se mohou učit, jak sestavit funkční kód, jak odstranit případné chyby, jak pomocí programování řešit problémové situace apod. Robotické didaktické pomůcky jsou cestou, jak lze u dětí nenásilným způsobem rozvíjet právě potřebné znalosti a dovednosti, které jim umožní kvalitně se v budoucnu na trhu práce uplatnit.