Konvent
Ukrajina
Dokumenty
Pro vedení školy
Kariéra
Data
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Jak vybudovat úspěšnou inkluzivní školu

Jak vybudovat úspěšnou inkluzivní školu? Jak budovat dobré kolegiální vztahy, zavádět ve škole inovace a zároveň šetřit čas? Jak jednat s problémovými rodinami tak, aby naslouchaly? Odpovědi nejenom na tyto otázky naleznete v sérii 3 videí s pedagožkou a bývalou dlouholetou ředitelkou ZŠ Máchovo náměstí v Děčíně paní Alenou Tomáškovou, která popisuje svoje zkušenosti nejen při zavádění inkluzivního vzdělávání. Videa vznikla v rámci interaktivní aplikace www.zapojmevsechny.cz  projektu APIV B (Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi).

Nesmí se stát, aby se učitelé báli něco říct

V tomto videu se paní Alena Tomášková věnuje následujícím oblastem:

  • Ne všichni učitelé se s inkluzí ztotožňují. Ale to je realita. Jak s ní pracovat?
  • Jak ve škole zavádět inovace a zároveň si uchovat dobré vztahy s kolegy.
  • Proč je dobré, aby se učitelský sbor dvakrát za rok sebral a odjel pryč ze školy. Vzdělávat se.
  • Jak zavést systém hospitací, který učitelům dává smysl a profesně je posouvá. A řediteli šetří čas.
  • I když učíte online, osobní kontakt učitelů je nepostradatelný. Jak efektivně organizovat porady.
  • Jak naučit nové kolegy v učitelském sboru všechno to, co se na fakultách neučí.
  • Na ZŠ Máchovo náměstí jsou učitelé hodnoceni podle toho, co přinášejí nového. Poslechněte si proč.

Rodinu musíte vzít takovou, jaká je

V tomto videu se paní Alena Tomášková věnuje následujícím oblastem:

  • Problémové rodiny neodstraníte, ale můžete změnit úhel pohledu a styl komunikace. Problém není v národnosti.
  • Když vám někdo přináší rozvojový program na dlani, využijte to. A pamatujte na to, abyste zapojili učitelský sbor.
  • Jak na to, aby (romské) rodiny podporovaly děti v uplatnění v životě. Zajímejte se o ně!
  • Co dělat, když si rodič z majority nepřeje, aby jeho dítě mělo romské spolužáky.
  • Jak se postavit k situaci, kdy rozzlobený rodič křičí už cestou do ředitelny.
  • Hlasitou výměnou názorů nic nezměníte. Proč učitelé potřebují pozitivní příklad a jak ho poskytnout.
  • Praktické rady, jak jednat s rodiči: na prvním i druhém stupni potřebujete jinou strategii.
  • Proč není potřeba zdůrazňovat rodičům špatné vlastnosti jejich dětí. Sami vědí, koho mají doma.
  • Někdy je potřeba nařídit změnu shora. Ale zároveň dát učitelům prostor. Jak na to?
  • Město jako partner. Proč stojí za to využít smysluplné vzdělávací programy.
  • Jak nejlépe sdílet zkušenosti s ostatními školami a poradenskými pracovišti.

Učitelé se nemůžou starat jen o děti, jinak vyhoří

V tomto videu se paní Alena Tomášková věnuje následujícím oblastem:

  • Jak změnit školní vzdělávací program, aby jej učitelé vzali za svůj.
  • Co můžete dělat pro to, aby děti nežily jen děním ve své třídě. Jak je naučit „prodat“, co se naučily.
  • Proč nemá smysl zdůrazňovat dětem jejich špatné stránky. A jak posilovat ty dobré.
  • Jak proměnit třídnickou hodinu v důležitou součást rozvrhu, která má přínos pro celou školu.
  • Ne každý učitel má kvalifikaci nebo přirozené nadání pro výuku komunikace. Ale to se dá řešit.
  • Rozvoj komunikace můžete známkovat. V děčínské ZŠ Máchovo náměstí na to mají dobře vymyšlený systém.
  • Jak na to, aby děti o přestávkách nedělaly ze školy kůlničku na dříví.
Odebírejte novinky o školství
a vzdělávání srozumitelně a včas
Zadejte váš e-mail a naše novinky a upozornění vám budou chodit přímo do e-mailu. Odběr novinek můžete kdykoliv později odhlásit.
Odesláním souhlasíte s našimi zásadami o zpracování osobních údajů.
cross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram Skip to content