Regionální rozvojová agentura Plzeňského kraje,o.p.s | Regionální rozvojová agentura realizuje pilotní projekt v rámci projektu Smart Akcelerátor Plzeňského kraje Budování komunity talentů pro výzkum vývoj a inovací. Pod značkou GoHigher. | Riegrova 1, 301 00 Plzeň | rojikova@rra-pk.cz | 702024925 | | GoHigher konference | GoHigher konference představuje komunitu nadaných žáků v Plzeňském kraji a prezentuje základní principy úspěšného budování komunity nadaných žáků se zájmem o přírodní a technické vědy. | GoHigher podporuje rozvoj aktivních nadaných žáků nad rámec vzdělávacího procesu. Prezentuje zkušenosti zapojených škol ze spolupráce při vyhledávání nadaných žáků na školách , vytvoření sítě mezi žákovskými ambasadorů na škole a aktivními podporujícími, odborníky z praxe a výzkumnými pracovišti, inovačními a vývojovými organizacemi a pedagogy. principy úspěšného síťování odborníků a aktivních nadaných žáků a samotných nadaných žáků navzájem napříč školami o oblastmi zájmu. Konference je koncipována jako žákovská konference. Moderovat a prezentovat budou samotní zapojení žáci, kteří se podělí o své zkušenosti ze zapojení do GoHigher. Do panelové diskuze jsou přizváni zástupci kraje i zapojených spolupracující organizací jako je ZČU, LFUK, SVČ, nvias a výzkumné Centrum nových technologií a diskutovat budou jak GoHigher změnilo ekosystém podpory nadání v kraji. V závěru představí vý... | Představení principu úspěšného budování komunity talentovaných žáků jako jednoho z nástrojů vyhledávání nadaných žáků na škole. Projekt je přenosný do celé České republiky a je možné jen realizovat ve všech krajích. Vytvoření ucelené soustavně práce s nadanými žáky nad rámec běžné výuky přispívající k rozvoji odborných i psychosociálních kompetencí. | Jednorázová akce | 1 | | Žaci, pedagogičtí pracovníci, akademičtí pracovníci, odborníci z praxe, zástupci Plzeňského kraje a přizváni hosté odborné veřejnosti. Krajský s přesahem do celé České republiky. | 04.11.2025 | Česko , Plzeň ,Parkhotel Plzeň | www.gohigher.cz | OPJAK a Plzeňský kraj | Ne | | Záštita rektora ZČU, záštita rektorky LFUK , záštita hejtmana Plzeňského kraje | NPI ČR | GoHigher ke v České republice ojedinělá aktivita podporující nadané žáky s přesahem do oblasti přírodních a technických věd a specializací jako je moderní energetika, chytrá mobilita, nové materiály a technologie, biomedicína techniky ve zdravotnictví. Citlivě pracuje s nadanými žáky a vytváří respektující a bezpečné prostředí pro sdílení zkušeností a navazování přátelství. Vytváření pracovních multioborovych týmů pod vedením špičkových odborníků. | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 89.103.248.220 | 2025-10-02 23:50:16 | | | | | | | | | | | Ne, nebyla udělena. | Rojikova Eva |
FOXX MEDIA GROUP s.r.o. v spolupraci s FORUM FILM | Sme filmová distribučná spoločnosť, ktorá prináša na český a slovenský trh filmy z prevažne európskej produkcie, orientujeme sa okrem iného na rodinné a animované filmy, ktoré zaujmú nielen deti ale aj rodičov. | Astrová 27, Banská Bystrica | Ivana@foxx-media.com | +421903398650 | | Distribúcia filmu NEBOJ, JSEM V POHODÉ do českých kin | Prinášame do českých kín výnimočný film NEBOJ, JSEM V POHODĚ (or. názov TKT), ktorý sa odvážne a citlivo zaoberá jednou z najpálčivejších tém súčasnosti – kyberšikanou medzi mladými ľuďmi. Ide o silný, emocionálne nabitý príbeh, ktorý otvára dôležitú spoločenskú diskusiu o tom, ako digitálne prostredie ovplyvňuje vzťahy, sebavedomie a psychické zdravie dospievajúcej generácie. | Distribúcia filmu NEBOJ, JSEM V POHODĚ je navrhnutá tak, aby zabezpečila nielen jeho komerčný úspech, ale aj širší spoločenský a edukatívny dopad. Medzi záväzné vecné výstupy patrí *
• distribúcia do celej siete slovenských multiplexov aj jednosálových kín s dôrazom na školské predstavenia a špeciálne projekcie spojené s diskusiou s odbornou obcou.
• špeciálne projekcie a edukačné activity - Organizácia tematických premietaní pre školy, univerzity a mládežnícke organizácie, doplnené o diskusie po projekciách s odborníkmi na psychológiu, prevenciu šikany a mediálnu výchovu, poskytnutie metodických materiálov pre pedagógov ako podpora pri využití filmu vo výučbe a prevencii šikany. | Film je ideálnym podnetom pre školské diskusie, preventívne aktivity aj edukačné kampane. Ponúka priestor nielen na identifikáciu problému, ale aj na hľadanie riešení – s dôrazom na to, že mlčanie nie je riešenie.
Film a jeho spracovanie ponúka priestor na diskusiu, ktorá môže byť nástrojom na prevenciu vzniku problémov, kým narastú do väčších rozmerov.
Okrem komerčných výsledkov si sľubujeme aj spoločenský dopad – otvorenie témy kyberšikany v školskom prostredí, zvýšenie povedomia o jej rizikách a posilnenie diskusie medzi generáciami. Distribúcia filmu by tak nemala priniesť len finančný efekt, ale aj hodnotu v podobe edukácie, prevencie a zviditeľnenia slovenskej distribučnej scény, ktorá prináša kvalitné európske tituly s aktuálnymi spoločenskými témami. | jednorázová akcia, dĺžka trvania závisí od záujmu diváckej verejnosti. | 1 | | Film je určený širokej verejnosti, najmä divákom, ktorí vnímajú a reflektujú aktuálne spoločenské problémy a chcú sa nimi zaoberať nielen ako pozorovatelia, ale aj ako aktívni účastníci diskusie. Našou ambíciou je osloviť žiakov a študentov, ktorí sa s fenoménom kyberšikany často stretávajú priamo vo svojom prostredí, ako aj rodičov, ktorí môžu film vnímať ako podnet k hlbšiemu porozumeniu digitálneho sveta svojich detí.
Zároveň chceme cielene zapojiť aj pedagógov a školských odborníkov – psychológov, výchovných poradcov či koordinátorov prevencie. Pre túto skupinu môže byť film nielen umeleckým zážitkom, ale aj praktickou didaktickou pomôckou, ktorá im umožní otvárať zložitú tému šikany a kyberšikany v triedach a viesť s mladými ľuďmi bezpečný dialóg. Film svojím autentickým jazykom a realistickými postavami dokáže sprostredkovať situácie, ktoré by bolo ťažké vysvetliť len teoreticky, čím pod... | od 9.10.2025 v kinách | Celá ČR | www.nebojjsemvpohode.cz | --- | Ne | | nie | nie | S novým školským rokom je téma kyberšikany opäť mimoriadne aktuálna - deti a tínedžeri sa znovu začleňujú do kolektívov, intenzívne komunikujú v online prostredí a sú vystavení rôznym tlakom. Film NEBOJ, JSEM V POHODĚ prichádza ako silný a aktuálny nástroj na otvorenie dialógu o šikane, mlčaní, zodpovednosti a podpore medzi mladými.
Chceme sa v našom projekte inšpirovať príkladom z Belgicka a Francúzska, kde bol film použitý ako nástroj ďalších diskusií s odbornou obcou. Ich príklad dokazuje, že tento film spojený s odbornou diskusiou a podporený inštitúciami dokáže reálne ovplyvniť správanie mladých ľudí a zvyšovať ich odolnosť voči online rizikám. | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 2a02:ab04:2c0:2100:1d6:1856:75ad:2388 | 2025-10-01 14:12:43 | | | | | | | | | | | Ne, nebyla udělena. | Ivana Suliková |
Česká obec sokolská | Česká obec sokolská (ČOS) byla založena ve veřejném zájmu, jejím účelem a cílem je zvyšovat tělesnou zdatnost svých členů, organizovat a vykonávat tělovýchovnou, sportovní, kulturní a společenskou činnost, podporovat rozvoj osobnosti a vychovávat k čestnému jednání v životě soukromém i veřejném, k národnostní, rasové a náboženské snášenlivosti, k demokracii, svobodě a humanismu, k osobní skromnosti a sebekázni, k lásce k rodné zemi a úctě k duchovnímu dědictví našeho národa, přičemž vychází z odkazu Miroslava Tyrše a Jindřicha Fügnera. Sokol je nejstarší českou tělovýchovnou organizací založenou 16. února 1862.
Hlavní činností ČOS je prostřednictvím tělesné výchovy a sportu, společenské a kulturní činnosti, prací s dětmi a mládeží, přispívat ke zvyšování fyzické, společenské, kulturní a duchovní úrovně svých členů a naší demokratické společnosti a vychovávat k mravnosti a obča... | Tyršův dům, Újezd 450/40, 118 01 PRAHA 1 - Malá Strana | starosta@sokol.eu | +420 771 515 504 | nt9pizb | The 29th TAFISA World Congress Prague 2026 | Kongres probíhá pod záštitou TAFISA – The Association For International Sport for All, celosvětové sítě sdružující více než 380 členských organizací ze 170 zemí světa. Česká obec sokolská má tu čest tento významný mezinárodní kongres hostit v Praze, ve spolupráci s Fakultou tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy. Kongres se uskuteční v Tyršově domě a očekává se účast více než 400 delegátů z více jak 60 zemí, včetně zástupců občanské společnosti, akademické sféry, veřejných institucí, místních komunit, obcí a mezinárodních organizací jako WHO či UNESCO. Hlavním tématem kongresu je Sport for All: Building Bridges for Inclusion, Equity and Harmony. | Vaše záštita by pro nás byla mimořádnou ctí a významným vyjádřením společného závazku k podpoře veřejného zdraví, soudržnosti komunit a pohybové gramotnosti pro všechny. | Věříme, že se kongres stane živou platformou pro spolupráci, sdílení a vzájemné obohacení prostřednictvím příkladů dobré praxe z celého světa i České republiky. | jednou za dva roky | 29 | Kongres má svou pravidelnou strukturu dle odsouhlasených pravidel a postupů. | Očekáváme více než 400 účastníků. Kromě mezinárodního dialogu nabídne kongres také výjimečnou příležitost pro českou veřejnost – zejména pro tělocvičné jednoty, spolky a organizace působící v oblasti sportu pro všechny, stejně jako pro studenty pedagogických a tělovýchovných oborů. | 13.5.-17.5.2026 | Tyršův dům, Újezd 450/40, 118 01 PRAHA 1 - Malá Strana | www.tafisacongress-prague2026.com | Kongres by se nemohl uskutečnit bez finanční podpory partnerů. Zatím probíhají jednání, žádná konkrétní finanční pomoc nebyla dosud potvrzena. | Ano | | Ministerstvo zdravotnictví | Prezident České republiky
Národní sportovní agentura
Hlavní město Praha | TAFISA je uznávaná jako hlavní mezinárodní platforma zaměřená na sport pro všechny. Kongres TAFISA je klíčovým setkáváním odborníků a institucí, kteří formují budoucnost sportu a pohybových aktivit | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 82.142.71.190 | 2025-09-30 16:07:08 | | | | | Early registration: until 31 December 2025
TAFISA Member 490 EUR
TAFISA Non-member 590 EUR
Student 150 EUR
Regular registration: 1 January – 30 April 2026
TAFISA Member 550 EUR
TAFISA Non-member 650 EUR
Student 200 EUR | | | | | | Ne, nebyla udělena. | Kokaislová Lucie |
Památník Lidice, příspěvková organizace MKČR Zastoupený PhDr. Eduardem Stehlíkem, Ph.D., MBA, ředitelem | Památník Lidice je národní paměťová instituce s celostátní působností. Posláním Památníku Lidice, v souladu se zřizovací listinou, je uchování vzpomínky na tragické události, které se staly v Lidicích a Ležákách v době II. světové války. | Tokajická 152 273 54 Lidice | varadova@lidice-memorial.cz | +420731528798 | 32uiuiu | Mezinárodní vědomostní soutěž Lidice pro 21. století | Cílem 21. ročníku soutěže je prohlubovat znalosti nejmladší generace o novodobé historii, zejména pak o historických událostech vztahujících se k druhé světové válce
a k nacistickým totalitním režimům ve světě ve 20. století a přispívat k oživení zájmu o památná místa.
Soutěž je vyhlašována ve dvou věkových kategoriích (10-14 let a 15-19 let), je dvoukolová a probíhá prostřednictvím internetu (https://lidice21.cz/) ve čtyřech jazykových verzích (kromě češtiny je překládána
do angličtiny, polštiny a němčiny). Využití moderních komunikačních prostředků vychází vstříc dnešnímu pojetí mládeže při práci s informacemi a zároveň umožňuje zapojení se do soutěže mladým lidem z celého světa. Předmětem soutěže je vyplnění vědomostního testu a napsání krátké literární práce na téma zadané porotou soutěže. Odborným garantem soutěže je Ústav pro studium totalitních režimů Praha a Filozo... | Zaměření a tématika soutěže navazuje na vzdělávací strategie RVP.
Soutěž je vhodnou metodou při výuce dějepisu v rámci základního a středoškolského vzdělávání žáků a studentů. Cílem soutěže je prohlubovat znalosti nejmladší generace o novodobé historii, zejména pak o historických událostech vztahujících se k druhé světové válce a k totalitním režimům ve světě ve 20. století a přispívat k oživení zájmu nejmladší generace o památná místa spadající do péče Památníku Lidice.
Soutěž rovněž podporuje jazykovou, slohovou a literární výchovu a mediální gramotnost mládeže.
Vědomostní test a především témata literárních prací reflektují problematiku lidských práv, vnímání hodnot, rozdílů, právo na sebeurčení, osobní svobodu, svobodu slova a vyznání. Soutěž otevírá vzdělávání novým
metodám. | Edukačním cílem projektu je zvyšování povědomí mládeže ČR i celého světa o
historii míst spojených s nacistickou represí, a to v nejširším kontextu druhé světové války včetně rasismu, nacionalismu, protinacistického odboje a úsilí o obnovení demokracie v Československu i v dalších
okupovaných oblastech. Cílem projektu je také vzdělávání pedagogických pracovníků v průběhu roku.
Semináře, které Památník Lidice pro pedagogy pořádá, jsou zaměřené na historická témata související se samotnou soutěží. Pedagog pak své zkušenosti předává žákům a dopomáhá jim tak ke zvládnutí celé soutěže a k prohloubení znalostí dané tématiky. Vedle dvoukolové vědomostní soutěže je pro děti a mládež
dalším významným vzdělávacím a výchovným prostředkem slavnostní vyhlášení výsledků soutěže s předáním cen, na které jsou pozváni všichni finalisté, vítězové, nejaktivnější školy a významní ... | celoročně | 21 | Oproti předchozím ročníkům se soutěž nezměnila. | Předpokládaná návštěvnost 21. ročníku: Do
18. ročníku soutěže se zaregistrovalo 2 321 žáků a 135 škol z České republiky i ze zahraničí, do 19. ročníku soutěže se zúčastnilo celkem 2177 soutěžících ze 123 škol, do 20. ročníku soutěže se zapojilo 2597 žáků a do soutěže škol se zapojilo 162 škol z České republiky, Slovenska a Polska. Slavnostního vyhlášení se pravidelně účastní finalisté a vítězové soutěže. Vedle finalistů a vítězů se akce účastní také žáci školy, která se stala nejaktivnější školou soutěže (cca 50 žáků) a školy z regionu, které se do soutěže zapojily (cca 100 dětí). Pravidelně se tak slavnostního vyhlášení účastní cca 200 žáků a studentů. Součástí slavnostního ceremoniálu je také kulturní vystoupení a prohlídka pamětního místa v místě vyhlášení, které volíme pro každý ročník jiné. | 1.1.2026-31.12.2026 | Celá ČR | www.lidice21.cz | Projekt je financován z rozpočtu Památníku Lidice, z příspěvku Ministerstva kultury a předchozí ročníky z dotace MŠMT. Dále pro každý ročník oslovujeme partnery dle
místa konání slavnostního vyhlášení výsledků soutěže, v předchozích letech to byly např.: Středočeský kraj, Hlavní město Praha, Národní muzeum, Muzeum města Brna, Múzeum Slovenského národného povstania,
Nadace Orlen Unipetrol, Nakladatelství Epocha, Pačinek glass, nakladatelství Luxor, Palaba, nakladatelství FF UK, Muzeum paměti XX. století, Zoopark Zájezd, a další. | Ne | Záštita MŠMT je poskytována každoročně od
roku 2006. | Záštity jsou v jednání | Ministryně obrany, ministr kultury, hejtmanka Středočeského kraje | | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 89.31.45.21 | 2025-09-30 13:21:46 | | | | | | | | | | | Ano, byla udělena. | Kamila Varaďová |
Breakfaststory | Pod názvem platformy Breakfaststory se aktuálně ukrývá více než 120 sociálních a chráněných dílen z celé ČR, platforma se tak aktivně podílí na integraci lidí s různou formou na pracovní trh, pořádá také pod záštitou předsedy Senátu Miloše Vystrčila bez nároku na honorář benefici Dražba dobrých skutků MUDr. Mileny Černé, díky níž se podařilo za dva její ročníky přivést do neziskového sektoru 6,7 milionu Kč, které Breakfaststory v plné výši věnovalo na podporu jednotlivých projektů ze všech koutů naší republiky.
Za naše aktivity obdržela v loňském roce naše zakladatelka Lucie Hyblerová státní vyznamenání a Medaili za zásluhy 1. stupně. Na základě této Medaile a vlastní invence vznikl vzdělávací a podpůrný program pro studenty se znevýhodněním na českých speciálních školách Příběh medaile. Tento program by chtěl v dalším roce 2026 konstituovat vznik Celonárodního vzdělávacího a mento... | Rubešova 636/6, Praha 2, 120 00 | lucie.hyblerova@breakfaststory.cz | 775904300 | | Příběh medaile | Jedná se o sérii vzdělávacích besed, která je určená pro žáky a studenty základních a středních škol v ČR, s akcentem na speciální a praktické školy. Beseda je vždy na 1-2 vybraná témata ze strany školy z těchto nabízených:
Okruhy pro 1. stupeň:
Základy dobrovolnictví pro nejmenší, Základy finanční gramotnosti, Co je to udržitelnost
Okruhy pro 2. stupeň a střední školy:
Základy tzv. mindmappingu
aneb jak dát myšlenkám / projektu rámec, Jak vypadá neziskový sektor v ČR aneb co je to ta neziskovka?, Co je to sociální podnikání?, Co je to filantropie aneb jak efektivně pomáhat i s málem?, Jak vypadá vaše ideální pracovní pozice?, Co znamená udržitelná a lokální výroba, Time management aneb jak efektivně nakládat s časem. Kolik času trávíme offline?
Témata lze jakkoliv kombinovat. Součástí besedy je překvapení v podobě dárků pro studenty. Škola také obdrží finanční dar ve výš 15 - 20 tis. ... | Myslíme, že by bylo přínosné zejména pro případné partnery projektu v tomto i příštím roce, aby měl projekt partnera z řad státní instituce, pod níž speciální vzdělávání spadá. Vzhledem k tomu, že první ročník jsme zafinancovali i z vlastních zdrojů a do speciálních škol jsme rozdali cca 300 tisíc Kč ve financích na školní projekty dětí, zbylé prostředky byly použity na výrobu dárků z chráněných dílen (peníze tak putují lidem s postižením v daných regionech) a vzhledem k tomu, že jsme dosud stát o nic nežádali, žádáme alespoň o formální podporu v podobě záštity. | Přínos spatřujeme v přímém kontaktu s dětmi na půdě školy. Nejen v rámci jedné besedy, kdy na školu přivezeme téma, které není standardně v jejich výukovém rozvrhu. S programem máme další strategické plány, jedná se nám o komplexní rozvoj vzdělávání dětí s postižením a napojení je na trh práce - v plánu proto máme vytvoření systému, kdy bude program rozšířen o podpůrné aktivity pro pedagogy i děti, které budou odcházet ze speciálních škol. Cílem je, aby tyto mladí dospělí neskončily na dávkách a asocializovaní, ale aby byli součástí naší společnosti navzdory jejich hendikepům. V ČR dle našeho průzkumu chybí mentoringový program v místě jejich bydliště či školy, který by jim kontinuálně pomáhal nejen ve vzdělávání, ale také v seberozvoji, který je pro tyto děti zcela zásadní. | 1. ročník, cca 2x měsíčně kromě letních prázdnin | 1 | | V prvním ročníku 600 studentů se znevýhodněním na 15 českých speciálních školách + speciální pedagogové, metodikové prevence, školní psychologové a vedoucí pracovníci - ředitelé/ředitelky.
Dopad akce - vzdělávací besedy v prostorách školy - z 10 témat vždy volí ředitel a vyučující, besedy jsou koncipovány kognitivním schopnostem dětí přímo na míru v návaznosti na jejich věk a mentální či jiný hendikep, dále navazující debaty s dětmi + věnované finance na každé škole slouží k realizaci školních projektů dětí, které si samy navrhnou a podílejí se na jejich realizaci společně s pedagogy. | 01.03 - 31.12.2025 | Celá ČR | breakfaststory.cz | Vlastní zdroje 80 000 Kč (z vlastních financí, ne z dotací ani z grantů)
Finance od partnerů/sponzorů:
Hl. partner - Volkswagen Financial Services
Česká spořitelna
Nadační fond Veolia
Výbor dobré vůle - Nadace Olgy Havlové
Nadační fond pro vzdělávání
Celkem 475 tis. Kč | Ne | | Nežádali jsme. Respektivě nám dosud žádná nebyla zamítnuta :-). | Podána nyní žádost na pana prezidenta a jeho manželku Evu Pavlovou. | | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 2a00:102a:4031:565f:7065:5f57:6f7a:b956 | 2025-09-29 08:35:13 | | | | | | | | | | | Ne, nebyla udělena. | Hyblerová Lucie |
ProStředoškoláky, z.s. | Nezisková organizace ProStředoškoláky, založená v roce 2014 skupinou studentů, se zabývá podporou talentovaných středoškoláků, kteří se ve svém volném čase věnují mimoškolním aktivitám.
V současné době ji tvoří tým téměř 20 dobrovolníků z řad vysokoškolských a středoškolských studentů.
Aktivity organizace:
1. V soutěži Středoškolák roku oceňujeme a propojujeme nejtalentovanější středoškoláky v ČR.
2. Inspirujeme další studenty a podporujeme naše finalisty díky úspěšnému doporučování do médií.
3. Spravujeme největší databázi mimoškolních aktivit pro středoškoláky v ČR a ukazujeme jim tak příležitosti dalšího vzdělávání. (prostredoskolaky.cz/databaze)
4. Organizujeme mentoringový program AMIGO, kde bývalí finalisté mentorují další zapálené studenty (prostredoskolaky.cz/amigo)
5. Středoškoláky vzděláváme na Vzdělávací dvoudenní akademii a Konferenci Free Spirit.
... | Praha – Radotín, Kolová 1480/32, PSČ 153 00 | adam.holda@prostredoskolaky.cz | +420605057755 | hbm5aif | Středoškolák roku 2026 | Od března do poloviny května mají středoškoláci možnost registrovat se na webových stránkách soutěže. Ve formuláři uvedou úspěchy, kterých dosáhli a aktivity, kterým se věnují. V průběhu přihlašování pořádáme vzdělávací a networkingovou Konferenci Free Spirit.
Po přihlašování porota pečlivě vybere TOP100 a TOP25 nejaktivnějších středoškoláků.
Pro kategorii TOP25 proběhne na začátku června Víkendové setkání, specificky rámcované pro seznamování. Cílem akce je vytvořit jedinečnou komunitu talentovaných studentů z celé ČR.
Vrcholem soutěže bude čtvrtek a pátek 19. & 20. června 2026, kdy v Praze proběhne Vzdělávací akademie pro TOP100 a v pátek večer slavnostní vyhlášení soutěže, jež poslední ročník medializovala Česká televize a Roklen24.
Rozhovory s finalisty se vzhledem k našim spolupracím/doporučením pravidelně objevují ve významných českých médiích – Česká televize, Se... | Podporujeme ambiciózní středoškolské studenty v mimoškolních aktivitách, zejména ve vědeckých projektech, domácích i zahraničních soutěžích, vzdělávacích kurzech či dobrovolnické činnosti. Naše soutěž oceňuje středoškoláky za jejich úsilí a skrze zviditelňování jejich příběhů inspiruje další studenty.
Zastáváme názor, že pokud student ke vzdělávání ve školských zařízeních doplňuje své zkušenosti i mimo školu, lépe se rozhoduje o svém budoucím povolání, efektivněji a smysluplněji se učí a tříbí tím svou budoucnost.
Uvědomujeme si, že ambiciózní středoškoláci velmi často nemusejí zapadat do svých školních kolektivů a proto se snažíme kolem soutěže vytvářet podporující komunitu aktivních studentů. | Chceme studentům, rodičům, učitelům a společnosti ukázat, že vzdělávání nad rámec školy dává smysl a nabízí další příležitost seberozvoje.
Zároveň chceme rozhýbat i doposud méně aktivní středoškoláky tím, že jim ukážeme inspirativní příběhy svých vrstevníků. Navíc shromažďujeme a sdílíme informace o různých soutěžích a mimoškolních příležitostech mezi středoškoláky a učitele.
V neposlední řadě podpořit studenty, kteří už na střední dělají něco navíc, ať už oceněním, zviditelněním, nebo zejména podporující komunitou dalších aktivních studentů. | jednou za rok | 12 | I přes velké nárůsty přihlášek do soutěže (za poslední rok kolem 25 %) hodláme dále dávat důraz na marketingové snažení, změna je pak v bližších spolupracích s dalšími subjekty zaměřujících se na rozvoj studentů.
Aktualizujeme přihlašovací systém pro přehlednější registraci.
Hlubší spolupráce s finalisty pro větší inspiraci, skrze promítání na středních školách v ČR spolupráci s interaktivními panely ÁMOS vison.
V programu akcí, chceme i přes dosavadní snahu více reflektovat téma duševního zdraví.
Dávat větší důraz na speciální kategorie ocenění (ať už v oblasti sportu, sociálním dopadu, nebo podnikavém snažení) | Předpokládáme více než 300 přihlášených studentů do soutěže z více než 80 gymnázií a škol z celé ČR. Slavnostního vyhlášení se účastní přes 200 hostů, z řad nejaktivnějších studentů, jejich rodičů, učitelů a ředitelů. Rozhovory s finalisty se objevují ve významných českých médiích, dopad akce je celostátní. | 01.03.2026-19.6.2026 | Celá ČR | stredoskolakroku.cz, prostredoskolaky.cz | Letošní ročníky (vše v jednání): Microsoft, Start it @ČSOB, Bakala Foundation, Hlavní město Praha.
Předchozí ročníky: Start it @ČSOB, Bakala Foundation, Hlavní město Praha, Microsoft, Čtení pomáhá, Efektivní altruismus, Nadace, Nadace Via, Nadace O2, Centrum pro talentovanou mládež, Jan Sláma, T-Mobile, Leaf academy, usFutures, Mojmír Zálešák, ZAV. | Ne | 2019, 2020, 2021, 2022, 2023, 2024, 2025 – záštita MŠMT | Žádné | Záštita hlavního města Prahy, záštita prezidenta republiky | Doufáme ve vzájemnou spolupráci a věříme, že Vás soutěž osloví. Udělením záštity nám ji pomůžete rozšířit mezi další studenty středních škol. | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 85.207.99.249 | 2025-09-28 12:10:21 | | | | | | | | | | | Ano, byla udělena. | Adam Holda |
Výstaviště České Budějovice a.s. | Akciová společnost Výstaviště České Budějovice a.s. se zabývá organizováním veletrhů a výstav, realizací externích zakázek, nabídkou komplexních reklamních služeb v jihočeském regionu, v České republice i dalších zemích Evropy. Cílem této společnosti je tyto aktivity nadále rozšiřovat a zkvalitňovat a jednak také svojí činností napomáhat rozvoji
výstavnictví v České republice a upevňovat si v něm přední postavení. | Husova 523/30, 370 05 České Budějovice | kotsmidova@vcb.cz | 608493238 | h8ygze5 | Vzdělání a řemeslo | VZDĚLÁNÍ A ŘEMESLO je výstavou středního odborného, technického a učňovského
školství v České republice. V roce 2024 se ročníku zúčastnilo více než 100 vystavovatelů a na tuto vícedenní akci zavítalo přes 12 000 návštěvníků. VZDĚLÁNÍ A ŘEMESLO je unikátní výstava určená zejména žákům 8. a 9. tříd a jejich rodičům. Zúčastněné školy prezentují své studijní a učební obory zároveň je doplňují i nejvýznamnější zaměstnavatelé regionu. Žáci 9. ročníků se tedy mohou v reálu přesvědčit, co daná škola nabízí a přímo na místě se poradit se zástupci jednotlivých škol o možnostech studia i detailech přijímacího řízení. Součástí celé výstavy je řada soutěží a bohatý doprovodný program. | Veletrh Vzdělání a řemeslo 2025, který se uskuteční na Výstavišti v Českých Budějovicích, je tradiční a významnou akcí zaměřenou na prezentaci středního a odborného školství, učebních a studijních oborů, řemesel, technických profesí i možností dalšího vzdělávání. Každoročně se ho účastní desítky škol, odborných institucí, zaměstnavatelů a široká veřejnost, zejména žáci základních škol a jejich rodiče. | Tato výstava pomáhá budoucím středoškolským studentům s výběrem správného vzdělání a vhodného studijního oboru. Student po návštěvě výstavy Vzdělání a řemeslo získá komplexní
přehled o nabízených studijních oborech jednotlivých škol a zároveň může získat podrobné informace o přijímacím řízení a dalších studijních záležitostech. Každý z potenciálních studentů si zde bude moci promluvit se zástupci jednotlivých škol a probrat s nimi co studium obnáší a jak bude možné jeho uplatnění na trhu práce. | jednou za rok | 30 | Jedná se o tradiční akci. | V roce 2024 se ročníku zúčastnilo více než 100 vystavovatelů a na tuto vícedenní akci zavítalo přes 12 000 návštěvníků. Její návštěvnost, rozsah a vysoká úroveň ji řadí mezi nejvýznamnější výstavy svého druhu v České republice. Přehlídka je určena zejména žákům 6. až 9. třídy a jejich rodičům. Zástupcům škol, vzdělávacím institucím, laické i odborné veřejnosti. | 6.11. - 8. 11. 2025 | Jihočeský kraj, České Budějovice | www.vcb.cz | Jihočeský kraj | Ne | 2024 | Žádosti o záštitu u dalších subjektů pro letošní ročník (ty, které jsou v jednání): Akce
probíhá pravidelně pod záštitou i dalších ministrů a zástupců Jihočeského kraje. V roce 2024 se výstava uskutečnila pod záštitou Ministerstva průmyslu a obchodu, Ministerstva práce a sociálních věci, Ministerstva zemědělství, hejtmana Jihočeského kraje MUDr. Martina Kuby a primátorky statutárního města České Budějovice, doc. Dr. Ing. Dagmar Škodové Parmové. | Žádosti o záštitu u dalších subjektů pro letošní ročník (ty, které jsou v jednání): Akce
probíhá pravidelně pod záštitou i dalších ministrů a zástupců Jihočeského kraje. V roce 2024 se výstava uskutečnila pod záštitou Ministerstva průmyslu a obchodu, Ministerstva práce a sociálních věci, Ministerstva zemědělství, hejtmana Jihočeského kraje MUDr. Martina Kuby a primátorky statutárního města České Budějovice, doc. Dr. Ing. Dagmar Škodové Parmové. | | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 109.164.123.90 | 2025-09-26 13:11:28 | | | | | | | | | | | Ano, byla udělena. | Kotšmídová Kateřina |
Jakub Pinkava, Jakub Drocár, Punk Film s.r.o. | Jméno žadatele: Jakub Pinkava, Jakub Drocár, společnost Punk Film s.r.o., https://www.punkfilm.cz/
Role: Producent filmu (projektu) Velký vlastenecký výlet
Popis: Jakub Pinkava se dlouhodobě věnuje tvorbě dokumentárních a společensky relevantních filmů, jejichž cílem je informovat veřejnost o aktuálních tématech a podporovat kritické myšlení.
Jakub Drocár působí jako producent a spoluzakladatel společnosti Punk Film s.r.o., kde se dlouhodobě věnuje realizaci filmových, televizních a reklamních projektů.
Cíle a poslání žadatele: Poskytovat objektivní a edukativní pohledy na společenské a politické otázky prostřednictvím filmové tvorby, přispívat k mediální gramotnosti a podpoře veřejné diskuse. | Veslařský ostrov 62, Podolí | jakubpinkava@punkfilm.cz | 724 509 295 | ryvvrim | Velký vlastenecký výlet - distribuce pro školy | Jedná se o celovečerní dokumentární film s názvem Velký vlastenecký výlet, který byl již dokončen a v současnosti se nachází ve fázi distribuce. V srpnu 2025 měl premiéru v českých kinech a od září je uveden také na Slovensku. Film postupně putuje po celé České republice, kde jej často doprovází diskuze s režisérem a dalšími protagonisty a delegací.
Snímek byl promítán v Senátu Parlamentu České republiky a připravuje se také jeho uvedení v Evropském parlamentu. Zároveň cílíme na účast na tuzemských i zahraničních filmových festivalech. Film získal rovněž záštitu prezidenta Petra Pavla.
Kromě klasické distribuce je film součástí školních projekcí. Získáním záštity bychom rádi i nadále podpořili projekce pro žáky středních a vysokých škol. | Film Velký vlastenecký výlet se zaměřuje na aktuální téma hybridní války a šíření dezinformací, což je v souladu s agendou MŠMT zaměřenou na podporu vzdělávání, mediální gramotnosti a kritického myšlení. Dílo přispívá k veřejné diskusi o důsledcích války a roli médií v současné společnosti. Navíc podporuje kulturní výměnu a porozumění mezi národy, což odpovídá strategickým cílům ministerstva. | Cíle projektu:
Porozumění kontextu: Žák na slepé mapě lokalizuje Charkov, Izjum a Donbas a krátce vysvětlí, proč je válka „blízko“ (geograficky i lidsky).
Mediální gramotnost: V novinářském mini výstupu uvede 3 zjištění k tématu a doloží, jak je ověřil; odliší názor od ověřitelné informace.
Etika a lidská práva: Stručně vysvětlí nepřijatelnost sexuálního násilí ve válce a navrhne 2 zásady důstojného zacházení.
Hodnotová reflexe a dialog: Sepíše shody a rozdíly mezi protagonisty a jednou větou obhájí, kdy má dialog smysl a kdy je legitimní ho odmítnout.
Přínos projektu:
Zvýšit povědomí o důsledcích války a rizicích dezinformací, podnítit veřejnou diskusi o aktuálních společenských tématech, posílit kulturní a vzdělávací prostředí a rozvíjet kritické myšlení i mediální gramotnost. | Jednorázová akce trvající zhruba jeden rok. | 1 | | Film patří k nejdiskutovanějším českým dokumentům roku 2025. Podle aktuálních statistik jde o druhý nejsledovanější dokument v českých kinech za poslední dobu a dosud jej zhlédlo přibližně 24 000 diváků. Film je určen široké veřejnosti se zájmem o aktuální společenská témata, především o válku na Ukrajině a problematiku dezinformací.
Vzdělávací program pro žáky od 14 let propojuje film Velký vlastenecký výlet s praktickou prací ve třech rolích, které se ve válce skutečně setkávají: válečných novinářů, humanitárního konvoje a pozorovatelů mezinárodního práva. Před filmem žáci v týmech plánují cestu po trase Charkov → Izjum → Donbas: novináři připraví etický sběr a ověřování svědectví, konvoj navrhne spravedlivou distribuci pomoci a tým mezinárodního práva vytvoří plán vyšetřovacího místa metodou „tří perimetrů“. Pracují přitom s jednoduchými nástroji, jako jsou slepá mapa n... | Akce je dostupná již nyní, projekce probíhají nejčastěji v kinech a jsou spojeny s debatou s delegací. Zároveň je možné uspořádat promítání filmu s následnou diskusí i ve škole. | Celá ČR | velkyvlasteneckyvylet.cz | Film byl podpořen Státním fondem audiovize, Českou televizí. Dále Nadačním fondem pro Ukrajinu, Martinem Vohánkou, Daliborem Dědkem, Janem Bartou, Pavlem Bouškou, Petrem Krogmanem, Martinem Moravcem, Liborem Winklerem, Silke Horákovou, Helenou a Martinem Ducháčkovými, Ondřejem Frycem, Nadací bpd partners, RTR Projects, nakladatelstvím Citadelle, Izolit – Bravo.
Koproducenty jsou NAPA Records, Magiclab, Katarína Krnáčová (SilverArt) a Natalia Khazan (Braha Production), distributorem je Bontonfilm. | Ne | | Získali jsme záštitu od prezidenta Petra Pavla. | Žádné. | Název akce: Velký vlastenecký výlet
Typ akce: Dokumentární film
Režie a scénář: Robin Kvapil
Délka: 100 minut
Premiéra: 21. srpna 2025
Země původu: Česká republika
Distribuce: Bontonfilm
Synopse:
Na počátku byla zveřejněna výzva: Myslíte si, že válka na Ukrajině je podvod? Že média lžou o počtech mrtvých a dopadech „speciální vojenské operace na Ukrajině“? Přijďte na konkurz a staňte se hrdiny nového filmu. Do centra válečného konfliktu nakonec vyrazil filmový štáb v říjnu 2024 se třemi „hrdiny“ – fanoušky Putina, aby se přesvědčili, jak vypadá válka na Ukrajině na vlastní oči. Chcete vidět reakce pochybovačů, když jim nad hlavou lítají rakety, schovávají se v krytech, chodí mezi masovými hroby, mluví s dětmi v podzemní škole v metru, se zraněnými vojáky nebo trpícími pozůstalými? Pojeďte s námi na „velký vlastenecký výlet“. Dokumentární road movie s komediálními prvky o cest... | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 212.20.115.14 | 2025-09-25 18:00:04 | | | | | | | | | | | Ne, nebyla udělena. | Jakub Pinkava |
The English College in Prague – Anglické gymnázium, o.p.s. / Tým stipendistů vedený Mgr. Alenou Švejdovou | Anglické gymnázium (ECP) bylo založeno s cílem poskytnout mladým lidem v ČR, a to především českého původu, středoškolské vzdělávání v anglickém jazyce na špičkové úrovni a současně rozvíjet jejich potenciál tak, aby se v plném rozsahu připravili na praktické, sociální, intelektuální a morální výzvy, kterým budou čelit v dnešní globalizované společnosti. Jako první škola v České republice začalo gymnázium v roce 1995 nabízet mezinárodní maturitu International Baccalaureate (IB). Každoročně u nás skládá zkoušky k získání kompletního Diplomu IB zhruba 70 studentů. Většina pokračuje ve studiích na evropských univerzitách, v České republice a jinde ve světě. ECP je neziskovou organizací, kterou založila nadace English College Foundation a která je vedena nezávislou správní radou. Systém stipendií umožňuje studentům i ze sociálně slabších rodin na ECP studovat. Stipendisté tvoří tým, který má za ... | Sokolovská 320, Praha 9, 190 00 - Vysočany | alena.svejdova@englishcollege.cz | 283 101 201 | d2ai5v4 | Koncert na podporu Stipendia Václava Havla 2) Výtvarná soutěž Třikrát Co! | ... | Koncert i výtvarná soutěž se vztahují na oblast agendy MŠMT zabývající se zajištění rovnému přístupu ke kvalitnímu vzdělání. Soutěže se účastní děti z celé ČR a tak mají celostátní charakter. Věříme, že soutěž pomůže inspirovat k pomoci znevýhodněným romským dětem. Výtvarné práce, které jsme v minulých letech obdržely, svědčí o tom, že se nám přinejmenším daří přimět děti o tomto tématu přemýšlet. Častými účastníky soutěže jsou také romské děti - pro ně je pak informace o možnosti vzdělání na prestižní škole důležitá. | Díky Stipendiu Václava Havla na naší škole studuje již čtvrtý romský student. Stipendisté zastupují všechny ročníky, organizují koncert, aukci, týden romské kultury a diversity a výtvarnou soutěž Třikrát Co! , což je pro ně mimořádná životní zkušenost. Prostředky, které se daří díky koncertu a aukci získat, tvoří základ Stipendia Václava Havla.
Našim cílem není ale jen zlepšit přístup k romské populaci na naší škole, ale také inspirovat studenty a žáky po celé ČR k tvořivé činnosti, inspirovat k diskuzím o nepřijatelnosti rasismu a xenofobie, podpořit v romské komunitě zájem o vzdělání, propojit ty, kterým záleží na změně v přístupu k romské komunitě tak, aby jejich práce a snažení byly účinnější.
Věříme, že všechny akce spojené se stipendiem pomohou zmírnit nevraživost, které jsou romské děti často vystaveny a také přispět k dialogu mezi Romy a většinovou společností. Toto úsi... | akce se koná každý rok, jednou za rok | 10 | Dodatek, ročník:
10. ročník koncertu a 7. ročník soutěže (koncert od roku 2016, soutěž od roku 2020, poznámka pro mě)
Organizaci koncertu i soutěže stále drobně vylepšujeme, ale jejich základní strukturu, jež se osvědčila, zachováváme. Především dbáme na vytváření dobrých vztahů s romskými organizacemi a se základními školami a doufáme, že i to přispívá k šíření myšlenky Stipendia Václava Havla. | Koncertu se každoročně účastní kolem 200 lidí - studenti, učitelé, rodiče a přátelé ECP, hosté z romské komunity, zástupci médií, hudebníci, výherci soutěže a jejich rodiny.
Soutěže se účastní kolem 500 dětí z přibližně 70 škol.
Dopad obou akcí je rozsáhlý, do projektu je zapojena celá škola, zástupci romské komunity, a také školy, které posílají obrázky do soutěže. Výstava dětských obrázků zaslaných do soutěže je umístěna do veřejných prostor. | Další ročník koncertu se uskuteční 5.3. 2026 / Soutěž bude probíhat od ledna do poloviny února 2026 | Anežský klášter, U Milosrdných 17, 110 00 Staré Město / Soutěž: Výstava v prostorách školy a v nákupním centru Fénix (v jednání) | domov | x | Ano | Ano, byla udělena a to v letech 2022, 2023, 2024 a 2025 | Ne | Ne | Informace o medializaci projektu:
Akce má samostatné webové stránky projektu: https://sites.google.com/student.englishcollege.cz/vaclav-havel-scholarship-cz/domov
Naše webové stránky https://www.englishcollege.cz/news-events/
instagram ECP - https://www.instagram.com/ecp_prague/,
Twitter account ECP
Český rozhlas | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 94.230.159.228 | 2025-09-25 13:42:15 | | | | | 1) Vstupné na koncert činí 250 Kč pro dospělé a 200 Kč pro studenty a děti. Jedná se o charitativní akci, a proto se snažíme minimalizovat náklady. Veškerý výtěžek z koncertu bude věnován na Stipendium Václava Havla.
2) Účast ve výtvarné soutěži je zdarma. Dětské výtvarné práce jsou následně draženy v aukci, jejíž výtěžek rovněž putuje na Stipendium Václava Havla. | | | | | | Ano, byla udělena. | Švejdová Alena Mgr. |
METODICA, institut pro další vzdělávání, z.s. | Organizace řadu let působila při tvorbě a podpoře metodiky výuky na školách v oblasti cizích jazyků či průřezových témat. V současné době realizuje úspěšný celorepublikový projekt Soutěž Finanční gramotnost a spolupracuje na projektu celosvětového týdne vzdělávání Global Money Week. | Podveská 1291/27, Komín, 624 00 Brno | stefankova@metodica.cz | 731464595 | 41234758 | Soutěž Finanční gramotnost | Soutěž Finanční gramotnost je určena pro žáky a studenty základních a středních škol v ČR. V minulém ročníku se do soutěže zapojilo 1130 škol napříč celou ČR a 87 753 žáků a studentů. Soutěž je rozdělena na tři kategorie - 1. stupeň ZŠ, 2. stupeň ZŠ a střední školy. Soutěž probíhá postupně na úrovni školních, okresních a krajských kol, přičemž celostátní finále vrcholí v prostorách České národní banky. Žáci a studenti zde mají jedinečnou příležitost nejen prokázat své znalosti a dovednosti, ale především uplatnit kompetence, které jsou pro život nezbytné – od kritického myšlení a schopnosti analyzovat problém, přes spolupráci v týmu až po finanční gramotnost a odpovědné rozhodování.
Součástí soutěže nejsou jen znalostní a početní otázky, ale také případové studie vycházející z reálných životních situací. Tyto modelové úlohy učí děti, jak správně hospodařit s penězi,... | Soutěž zvyšuje atraktivitu výuky, poskytuje žákům okamžitou zpětnou vazbu a pedagogům umožňuje ověřit úroveň znalostí v oblasti finanční gramotnosti. Udělení záštity MŠMT by podpořilo prestiž projektu a motivovalo školy i žáky k aktivní účasti na vzdělávacích aktivitách, které mají přímý dopad na jejich budoucí uplatnění a odpovědný život ve společnosti. | Naučit mladé lidi osvojit si nejen finanční dovednosti, které jim pomohou lépe porozumět finančním výzvám, předcházet zadlužení, exekucím, ale také přijímat zodpovědná rozhodnutí, jež mohou ovlivnit jejich budoucí finanční stabilitu. | jednou za rok | 15 | Významná revize databáze otázek, která cílí na konkrétní kompetence u žáků. Po odevzdání testu získají žáci i učitelé okamžitou zpětnou vazbu s vysvětlením správných otázek. Upraven byl také generátor pro losování otázek, aby každý soutěžní test obsahoval vyvážený počet úloh prověřujících různé úrovně porozumění – od faktických znalostí až po aplikaci poznatků v reálných životních situacích. | Cílovou skupinou účastníků jsou žáci a studenti ze základních a středních škol napříč celou ČR. V letošním ročníku očekáváme přes 1000 registrovaných škol a 100 000 zapojených žáků/studentů. | 8.10.2025 (zahájení) - 24.4.2026 (celostátní finále) | Školní, okresní a krajská kola on-line, celostátní finále v prostorách ČNB | www.financnigramotnost.cz | Generálním partnerem projektu je Nadace České spořitelny. Stříbrní partneři jsou ZFP akademie, a.s. a Partners. Evropská asociace finančního plánování ČR je odborným garantem. | Ne | | Záštita první dámy Evy Pavlové | Česká národní banka
Ministerstvo financí ČR | | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 78.44.66.54 | 2025-09-24 11:22:21 | | | | | | | | | | | Ne, nebyla udělena. | RNDr. Marie Štefánková |
Lorem Ipsum Academy | Lorem Ipsum Academy je nezisková organizace založená v roce 2025, která se zaměřuje na podporu vzdělávání a profesního rozvoje mladých vědců v oblasti biomedicíny. Jejím hlavním cílem je zvyšovat kvalifikaci doktorandů a postdoktorandů prostřednictvím odborných kurzů, workshopů, mentoringu a mezinárodní spolupráce. Organizace úzce spolupracuje s vysokými školami, výzkumnými institucemi a odbornými společnostmi. Mezi významné aktivity patří pořádání vzdělávacích programů s mezinárodní účastí a podpora mezioborového výzkumu v oblasti biomedicíny. | Wuchterlova 523/5, Praha 6, 160 00 | trampotova@loremipsumacademy.cz | 607184470 | | Executive Academy/Spin Off Academy | Executive Academy je tříměsíční prezenční program (listopad 2025 – únor 2026) zaměřený na rozvoj leadershipu a byznys dovedností vědců směřujících do řídicích rolí v oblasti deep tech. Určena je pro doktorandy a postdoktorandy. Výuka probíhá každý druhý čtvrtek odpoledne v češtině a angličtině. Lektoři budou z ČR i zahraničí. Medializace: webové stránky, univerzitní portály, sociální sítě, odborné platformy.
Spin-off Academy je týdenní prezenční bootcamp pro vědce s konkrétním projektem či technologií. Proběhne v březnu 2026 a nabídne intenzivní přípravu na založení spin-off firmy – od validace nápadu po pitch. Program bude veden v češtině i angličtině, pod vedením expertů z oblasti inovací a transferu technologií. Medializace: webové stránky, univerzitní portály, sociální sítě, odborné platformy. | Žádáme o záštitu MŠMT, neboť akce rozvíjejí odborné i manažerské kompetence mladých výzkumníků (doktorandů a postdoktorandů), čímž podporují cíle MŠMT v oblasti rozvoje lidských zdrojů ve výzkumu a inovacích. Programy přispívají k posilování internacionalizace, mezioborové spolupráce i transferu znalostí. | Cílem projektu je rozvoj odborných a manažerských dovedností mladých vědců se zaměřením na vedení výzkumných týmů, podnikavost a využití vědeckých poznatků v praxi. Přínosem je podpora transferu technologií, vznik spin-off projektů a posilování mezinárodní konkurenceschopnosti české vědy. Program přispívá k rozvoji lidského potenciálu ve výzkumu a inovacích. | Jednou za rok | 1 | | Předpokládaná návštěvnost obou programů je cca 80 účastníků, zejména doktorandů a postdoktorandů v oblasti biomedicíny a deep tech. Cílovou skupinou jsou mladí vědci a akademičtí pracovníci. Akce jsou určeny odborné veřejnosti s cílem rozvíjet manažerské a podnikatelské dovednosti v rámci vědy a inovací. Dopad je mezinárodní díky zapojení zahraničních lektorů a účastníků, zároveň mají silný národní význam v podpoře konkurenceschopnosti českého výzkumu. | EA listopad 2025-únor 2026, SA březen 2026 | Praha | www.loremipsumacademy.cz | Projekt je aktuálně financován prostřednictvím Nadačního fondu IOCBTech. Probíhají přípravy dalších žádostí o sponzorské příspěvky. | Ano | | Pro letošní ročník zatím nebyla získána žádná záštita. | V současné době nemáme žádné další podané žádosti o záštitu. | | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 78.44.202.170 | 2025-09-22 11:44:20 | | | | | Executive Academy má registrační poplatek 10 000 Kč za účastníka.
Spin-off Academy je bez registračního poplatku, účast je zdarma. | | | | | | Ne, nebyla udělena. | Trampotová Lucie |
Česká silniční společnost | V České silniční společnosti od roku 1934 sdružujeme odborníky z řad inženýrů, techniků, studentů a dělníků zabývajících se silničním hospodářstvím. Vytváříme pro ně prostor pro diskuzi a uplatnění poznatků v praxi. Mezi naše další aktivity patří organizace odborných akcí, které vrcholí každoroční silniční konferencí. Pro talentované studenty pořádáme soutěž o nejlepší disertační práci a za mimořádnou odbornou činnost a zásluhy udělujeme cenu prof. Špůrka. Klíčovým projektem je, MŠMT zaštítěný projekt pro mladé, YOUNG ROADS. | Česká silniční společnost z.s., Novotného lávka 200/5, 110 00 Praha 1 | p.susak@silnicnispolecnost.cz | 777791253 | 6f8f8n6 | TRA - Transport Research Arena 2030 - kandidatura | Transport Research Arena (TRA) je největší evropská dopravní výzkumná a inovační konference, která propojuje vědu, politiku, průmysl a praxi.
Koná se každé dva roky v jiné evropské zemi a slouží jako hlavní platforma pro sdílení nejnovějších poznatků a trendů v dopravě.
TRA se zaměřuje na všechny druhy dopravy – silniční, železniční, vodní i leteckou – a na jejich vzájemné propojení.
Klíčovými tématy jsou digitalizace, inteligentní mobilita, udržitelnost, dekarbonizace, bezpečnost a nová energetická řešení.
Součástí programu jsou odborné sekce, panelové diskuse, posterové prezentace i rozsáhlá výstava.
TRA je místem, kde se setkávají vrcholní politici EU, ministři, výzkumníci, inženýři, startupy a studenti.
Akce přináší významné příležitosti pro mezinárodní networking a vznik nových projektů a partnerství.
TRA hraje klíčovou roli při nastavování evropské dopravní agendy ... | Zapojení Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) do projektu Transport Research Arena (TRA) má několik zásadních důvodů a přínosů – jak pro český výzkum, tak pro inovace, studenty i celou zemi:
Podpora českého výzkumu a inovací – TRA je evropskou špičkou v oblasti dopravního výzkumu. Účast MŠMT zajistí, aby se čeští výzkumníci a instituce stali součástí mezinárodní výměny znalostí, čímž se zvýší kvalita a relevance jejich práce.
Přístup k nejnovějším trendům – díky TRA se česká vědecká obec dostane k nejmodernějším světovým poznatkům o digitalizaci, dekarbonizaci, elektromobilitě či umělé inteligenci v dopravě.
Zapojení studentů – TRA systematicky pracuje s mladou generací, studenty vysokých i středních škol. Ti získají možnost účasti, prezentace prací, kontaktu s experty a potenciálními zaměstnavateli. To zvyšuje jejich motivaci a podporuje talent pipeline v oblasti ... | Většinu jsme popsali výše, souhrn:
Mezinárodní prestiž a viditelnost ČR – Praha by se stala centrem evropské dopravní komunity a potvrdila roli ČR jako silného partnera v oblasti mobility a inovací.
Přístup k nejnovějším poznatkům – čeští odborníci a instituce získají první-hand informace o nejmodernějších trendech v dopravě (digitalizace, dekarbonizace, AI, elektromobilita, smart mobility).
Rozvoj českého výzkumu a inovací – zapojení do mezinárodních projektů, nová partnerství a možnost účastnit se evropských výzkumných programů (Horizon Europe, CEF, apod.).
Propojení akademické sféry s praxí – české univerzity, výzkumné ústavy a startupy se setkají s evropskými firmami, politiky a investory, což podpoří společné projekty a granty.
Zapojení studentů a mladých vědců – TRA je platforma, kde studenti prezentují své práce, získávají kontakty a inspiraci, což podporuje rozvoj talentů v doprav... | každé dva roky | 12 | více akcentuje mladou generaci a akademii | 3000 pax
Na konferenci Transport Research Arena (TRA) se pravidelně scházejí odborníci a zástupci z různých oblastí dopravy a mobility. Mezi hlavní účastníky patří:
Výzkumníci a akademici – z univerzit, výzkumných ústavů a technických škol, kteří prezentují své studie a zapojují se do diskuzí o budoucnosti dopravy.
Inženýři a technici – z oblasti dopravní infrastruktury, kteří se zaměřují na aplikované technologie a inovace v dopravním sektoru.
Zástupci veřejné správy a politiky – z ministerstev, regionálních a místních úřadů, kteří se podílejí na tvorbě politik a strategií v oblasti dopravy.
Průmysloví partneři a dodavatelé – z firem zabývajících se výrobou vozidel, dopravními technologiemi a infrastrukturou.
Start-upy a malé a střední podniky (SMEs) – které představují inovativní řešení a nové technologie v oblasti dopravy.
Studenti a mladí výzkumníci – kteří se účastní ... | 10.04 2030 - 14-04. 2030 | Česko | topic-description | Projekt je financován z registračnich poplatků a z výstavy | Ano | Projekt YOUNG ROAD
Projekt WORLD ROADS CONGRESS 2023
Projekt 32.silniční konference | Ministerstvo dopravy ČR
PIARC
ŘSD
CDV
SFDI | MPO | věříme, že projekt by byl velkým přínosem pro ČR. | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 89.177.118.62 | 2025-09-20 15:57:13 | | | | | pro české studenty bychom chtěli zajistit vstup zdarma | | | | | | Ano, byla udělena. | Pavel Šušák |
Unie zaměstnavatelských svazů ČR (organizace zaměstnavatelů) | Stručný popis žádajícího subjektu: Unie zaměstnavatelských svazů ČR je jedním z největších
zaměstnavatelských svazů v České republice. Sdružuje a zastupuje 89 zaměstnavatelských svazů s více
jak 20 000 organizacemi a jejich více než 900 000 zaměstnanci. Mezi všemi zaměstnavatelskými svazy má
dominantní postavení v oblasti veřejných služeb a moderní energetiky. V oblasti veřejných služeb jsou to
sektory zdravotnictví, sociálních služeb, školství, kultury a neziskových organizací. V oblasti moderní
energetiky jsou to sektory obnovitelných zdrojů, akumulace, kogenerace a chytrých sítí. V neposlední řadě
Unie sdružuje významné organizace v sektorech finančních služeb, bankovnictví, průmyslu a veřejné
správy. | Budova Vyšehrad Garden, Na Pankráci 322/26, 140 00 Praha 4 | michaela.urbanova@uzs.cz | 735751961 | 32nj7b3 | Trendy a změny ve vzdělávání 2026 | V návaznosti na úspěšnou sérii odborných konferencí Školství, které pořádá Unie zaměstnavatelských svazů ČR (UZS ČR) od roku 2014 v Praze, a které si za dobu svého konání získaly respekt jako prostor pro setkávání odborníků, zástupců veřejné správy, škol, neziskového sektoru i zaměstnavatelů, jsme se rozhodli uspořádat tuto odbornou konferenci i v Brně. | Konference Trendy a změny ve vzdělávání v roce 2026 se zaměří zejména na témata jako: role ředitele jako lídra a tvůrce školní kultury, využití digitálních nástrojů ve školním prostředí, wellbeing a podpora duševního zdraví vedoucích pracovníků škol a další. Odborná konference s akcentem na rozvoj regionálního školství. Společné hledání cesty k posilování škol jako center inovace, spolupráce a osobního růstu – nejen pro žáky, ale také pro pedagogy a celé komunity. | Cílem konference je společné setkání zástupců z oblasti školství (ředitelé, zástupci škol a školských zařízení) se zástupci MŠMT, radními 4 krajů – Jihomoravského, Zlínského, Olomouckého a kraje Vysočina a dalšími odborníky v oblasti školství. | jednou za rok | 1 | | Předpokládaný počet účastníků 200. Cílová skupina účastníků jsou zejména ředitelé základních, středních a vyšších odborných škol. | 04.11.2025 Hotel Continental Brno, Kounicova 680/6, brno | Česko | www.uzs-konference.cz | soukromí sponzoři, výnos z registračních poplatků | Ano | | Jihomoravský kraj | Magistrát města Brna | | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 2a00:102b:5004:a390:8cf5:ac13:5e01:b1cd | 2025-09-16 19:47:35 | | | | | 990 KČ | | | | | | Ne, nebyla udělena. | Michaela urbanová |
Partnerství pro vzdělávání 2030+, z. ú. | Partnerství pro vzdělávání 2030+, z. ú, sdružuje 24 organizací z řad nestátních neziskových organizací, profesních asociací a akademických pracovišť, které se zaměřují na rozvoj vzdělávání. Naším společným cílem je zlepšování učení a wellbeingu českých dětí a snižování nerovností v českém vzdělávání. | Na Poříčí 12, 110 00 Praha 1 | zdenka.andelova@partnerstvi2030.cz | 777020738 | eusqarp | Týden pro wellbeing ve škole 2026 | 4. až 11. 2. 2026 pořádá Partnerství 2030+ ve spolupráci s více než 100 dalšími odbornými organizacemi Týden pro wellbeing ve škole 2026. Poprvé jsme tuto iniciativu realizovali v únoru 2024 a podařilo se do ní zapojit desítky organizací a škol a měla velmi dobrou odezvu. V letošním roce se do Týdne pro wellbeing zapojilo 118 škol a organizací z celé ČR. Tato osvětová kampaň má za cíl zvednout význam wellbeingu ve vzdělávání ve veřejném prostoru tak, jak směrem k odborné, tak laické veřejnosti.
Dlouhodobým společným cílem zapojených organizací je zakotvení wellbeingu jako jednoho z hlavních principů vzdělávání, jako zásadního preventivního principu v oblasti duševního zdraví a jako hlavní podmínku vzdělávání vůbec. Všechny akce realizované v rámci tohoto týdne budou propagovány na webu tydenprowellbeing.cz. Na začátku Týdne pro wellbeing 4. 2. 2026 se v Praze uskuteční Konference pro wellbeing ve škole v... | Téma podpory wellbeingu žáků patří mezi agendy řešené ve Strategii vzdělávací politiky ČR do roku 2030+. Cílem Partnerství 2030+, které bylo založeno v roce 2020 sedmi platformami ve vzdělávání (AKVZ, Asociací ředitelů ZŠ ČR, ČRDM, NF Eduzměnou, NS MAS, SKAV a SOFA), je navrhnout, opilotovat a zavést do praxe systém opatření vedoucích ke zdravému fyzickému i psychosociálnímu rozvoji dětí a mladých lidí a uplatnění jejich potenciálu v osobním, profesním a občanském životě („wellbeing“ – s důrazem na participaci ve škole). Partnerství 2030+ proto v únoru 2024 přišlo s iniciativou Týdne pro wellbeing ve škole, jejímž prostřednictvím propojilo více než 80 odborných organizací v ČR, které společně staví za myšlenku, že wellbeing není jen příjemnou nadstavbou vzdělávání, ale zcela zásadním principem, bez kterého nemáme šanci dosáhnout významného zlepšení v oblasti duševního zdraví ani v obla... | Cílem Týdne pro wellbeing ve škole je zvýšit signifikantně povědomí odborné i široké veřejnosti o tom, co je wellbeing a že je základní podmínkou pro snižování nerovností, zlepšování duševního zdraví i vzdělávacích výsledků žáků. Na základě zkušenosti s Týdnem pro wellbeing ve škole, který jsme organizovali poprvé v únoru 2024 a podruhé v únoru 2025, můžeme konstatovat, že je na jedné straně zájem o spolupráci na tomto tématu na straně odborné veřejnosti, podařilo se pro toto získat i mediální pozornost. Rozsáhlé společenské změny vyžadují koordinaci napříč mnoha různými sektory, proto je zapojení co největšího množství organizací i jednotlivců podmínkou pro reálnou pozitivní změnu systému. Rozmanitost zaměření jednotlivých organizací zapojených do Týdne pro wellbeing ve škole ukazuje také komplexnost tohoto tématu a že není možné ho vyřešit jednorázovou intervencí nebo za... | Jednou za rok | 3 | Akce se mění pouze o více zapojených organizací, zájem veřejnosti, škol i médií. | Předpokládaná návštěvnost: 200 účastníků na konferenci prezenčně a cca 300 účastníků online. Cca 1000 účastníků na workshopech a webinářích organizovaných partnerskými organizacemi zapojenými do Týdne pro wellbeing ve škole.
Cílová skupina: lídři a lídryně asociací, aktéři ve vzdělávání (ředitelé a ředitelky, vyučující, žactvo, rodiče). | 4.-11. února 2026 | Napříč ČR, zahajovací konference proběhne v Národní technické knihovně, Praha. | tydenprowellbeing.cz, wellbeingveskole.cz a partnerstvi2030.cz | Nadace RSJ, další v jednání. | Ano | 2025 Záštita MŠMT
2024 Záštita MŠMT | Zatím ne | Připravujeme ještě žádosti o záštitu tyto ministerstva: MPSV a MZdr | | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 81.201.54.143 | 2025-09-15 12:16:31 | | | | | Cena vstupenky není ještě pevně stanovena. Předpokládáme, že rozmezí bude 1790 - 1890 Kč jako v loňských ročnících. Slevy pro studenty máme vždy. | | | | | | Ano, byla udělena. | Andělová Zdeňka |
Smell&Taste s.r.o. | Společnost Smell & Taste s.r.o. navazuje na předchozí aktivity zakladatelek společnosti.
První, jako absolventka Filozofické fakulty UP se zaměřením na AJ, se zabývala projekty
zábavné výuky angličtiny. Druhá zakladatelka se věnovala sportovně-vzdělávacím aktivitám
formou táborů pro děti. Společnost Smell & Taste s.r.o. v letošním roce v českých méstech
organizovala seriál desítky festivalů pro celou rodinu s názvem MENU SVĚTA, které spojily
zábavnou formu food festivalů s poznáváním Země i zdravých návyků. | ČSA 902, 783 53 Velká Bystřice | tomanec@smelltaste.cz | 725 850 909 | ywmsp2z | Hravé kontinenty | HRAVÉ KONTINENTY je projektový den pro žáky základních škol obsahující hry, soutěže a
kvízy s tematikou jednotlivých kontinentů. Navazuje průřezově na učební předměty
(zeměpis, dějepis, tělesnou výchovu, hudební výchovu a výchovu ke zdraví). Projekt
podporuje hledání souvislostí z různých předmětů, zdravý pohyb, správné stravování a
vzájemný respekt. Žáci jsou rozděleni do tří věkových bloků (1.–3. třída, 4.–6. třída, 7.–9.
třída). Každý blok trvá 75 minut a obsahuje pracovní listy a řízené aktivity. | Projekt je v souladu se Strategií vzdělávací politiky ČR do roku 2030+, zejména se
strategickým cílem 1 – Zaměřit vzdělávání více na získávání kompetencí potřebných pro
aktivní občanský, profesní a osobní život. Akce HRAVÉ KONTINENTY přináší inovativní
formát projektového dne pro ZŠ, který:
- podporuje mezipředmětové vazby,
- rozvíjí klíčové kompetence v oblasti zdravého životního stylu,
- využívá prožitkovou pedagogiku,
- přispívá k naplňování průřezových témat RVP (Multikulturní výchova, Výchova ke zdraví,
Environmentální výchova atd.). | Cílem projektu HRAVÉ KONTINENTY je přiblížit žákům základních škol různorodost kultur
a kontinentů hravou formou a posílit jejich povědomí o důležitosti zdravého životního stylu.
Přínosem je rozvoj znalostí o světě, posílení vědomí kulturní rozmanitosti, upevnění
zdravých návyků, podpora týmové spolupráce a propojení učiva s reálným světem. | 1. ročník – začátek nové tradice. Projekt proběhne během školního roku na desítkách škol v ČR, především v Olomouckém, Zlínském, Moravskoslezském, Jihomoravském kraji a Kraji Vysočina. | 1 | | 200–500 žáků na školu dle její velikosti. Cílovou skupinou jsou žáci 1. a 2. stupně ZŠ a nižší
ročníky víceletých gymnázií. Dopad akce je celorepublikový. | Školní rok 2025/2026 | celá ČR | neuvedeno | Bez sponzorů | Ano | | Ne | Ne | Ne | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 2a00:102b:5004:670f:7d9a:2889:9ce8:5956 | 2025-09-11 15:23:23 | | | | | 50 Kč na žáka | | | | | | Ne, nebyla udělena. | Ing. Tomáš Tomanec |
Hejbni pusou s.r.o. | Společnost Hejbni pusou s.r.o. je nástupcem know how programu Logohrátky Slávka Boury, který stojí na 4 pilířích:
1. program pouze s dětmi
2. program s dětmi a rodiči
3. kurz pro pedagogy v rámci DVPP
4. kurz pro knihovníky v rámci podpory čtenářské gramotnosti
Ve školním roce 2025/26 program vstupuje do 5. sezóny s více jak 1.000 programy, s účastí více jak 20.000 dětí po celé České republice.
Autorem programů a kurzů je Mgr. Václav Boura, absolvent PgF UK v oboru speciální pedagogiky, se státnicemi z logopedie, psychopedie a etopedie se zkušenostmi z mediální oblasti a rétoriky. | Bohuslava Martinů 1052/4, Praha 4, 140 00 | hejbnipusou@gmail.com | 775 137 087 | mz7vxnx | Logohrátky Slávka Boury | - Interdisciplinárně podložený inovativní program pro děti ve věku 4–9 let
- Spojuje jazykový, sociální, emoční a motorický rozvoj
- Využívá rytmus, protirytmus, dramatickou hru, improvizaci, spolupráci
- Preventivní, rozvojový a proinkluzivní nástroj pro MŠ a ZŠ
- Zahájena 5.sezóna - programem prošlo více jak 20.000 dětí, vidělo jej přes 4.000 pedagogů a zažilo jej
více jak 1.500 rodičů
- Na sociálních sítích videa Logohrátek pravidelně sleduje 20.000 sledujících, ve špičkách
několikrát ročně přes milion, s rekordem 3,7 milionu sledujících | - Původnost a originalita projektu
- Program ve svých variantách je určen pro:
• Mateřské školy a 1. stupně ZŠ
• Pedagogy a asistenty pedagogů
• Školní psychology, logopedy, speciální pedagogy
• Rodiče dětí s jazykovým, sociálním či emočním znevýhodněním
• Zřizovatele škol a koordinátory prevence
- Další zájmovou skupinou se překvapivě stávají knihovníci, kteří se snaží o zlepšení čtenářské
gramotnosti
- Ideální pro projekty plynulého přechodu z MŠ do ZŠ
- Inovativní projekt ve formě i obsahu
- Silná interaktivita a spolupráce dětí na programu
- Inspirace pro rodiče v konkrétních krocích s akcentem na spolupráci dítě-rodič | -Rozvoj jazykových a komunikačních dovedností – podpora fonologického povědomí, vyjadřování,
dialogu
- Stimulace mozku a exekutivních funkcí – rytmus/protirytmus a pohyb podporující pracovní paměť,
pozornost a čtenářskou gramotnost
- Rozvoj emoční inteligence a seberegulace – děti se učí rozpoznávat emoce, vyjadřovat je a zvládat
frustraci
- Prevence digitální závislosti – aktivní živá zkušenost místo pasivní konzumace obrazovek
- Podpora rodinných a komunitních vazeb – společná hra s rodiči, propojení škol, rodin a asistentů
- Inkluze a podpora introvertních, citlivých nebo znevýhodněných dětí
- Prevence šikany, úzkosti a maladaptace při přechodu do ZŠ
- Snížení zátěže pedagogů a poradenských zařízení – více radosti, méně syndromu vyhoření
- Inovativní vzdělávání
- Moderní metody výuky
- Vhodné pro plynulý přechod dětí z MŠ do ZŠ
- Vytvoření inovativní metodik... | cca 300 programů ročně | 5 | - Program se každoročně vyvíjí v reakci na dětskou zpětnou vazbu
- Připraveny kurzy pro knihovníky vycházející z programu Logohrátek v rámci zlepšení
čtenářské gramotnosti
- Připraveny kurzy pro pedagogy vycházející z programu Logohrátek v rámci DVPP
- Vytvořena celá inovativní metodika v písemné formě | - Dětské skupiny do 25 s více jak 1.000 programy během 4 sezón - osloveno přes 20.000 dětí
- Rodičů ve skupině s dětmi obvykle více jak 15 - předvedeno více jak 1.500 rodičům
- Pedagogů s účastí na programu s dětmi či dětmi s rodiči obvykle okolo 4 - více jak 4.000
- Na sociálních sítích přes 20.000 sledujících, s dosahem často přesahujícím milion
- Na sociálních sítích cca 12% sledujících mimo ČR
- Program je realizován po celé ČR, s přesahem do SR
1 program pro děti v délce 60 minut
1 program dětí s rodiči v délce 90 minut
1 kurz pro knihovníky v délce 120 minut
1 kurz pro pedagogy v délce 8 hodin | Školní rok 2025/2026 | Celá ČR | profile.php?id=100069583283220 | Nadace Next
Balonky.cz | Ne | | Žádné | Žádné | Proč Logohrátky fungují:
• Podloženo neurovědou, vývojovou psychologií i pedagogickou a mediálně komunikační praxí
• Program odpovídá rámcovým vzdělávacím programům i doporučením prevence MŠMT
• Založeno na reálné radosti ze hry, nikoli výkonu
• Vysoká míra přizpůsobení věku, potřebám a typu třídy
• Výsledky mezinárodních studií (např. Dehaene, Diamond, Goleman)
• Vědecký soulad s poznatky o neuroplasticitě a „mirror neurons“
• Praktická doporučení od českých odborníků jako Vágnerová, Matějček, Šulová, Koukolík | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 46.135.111.95 | 2025-09-08 17:36:42 | | | | | | | | | | | Ne, nebyla udělena. | Hana Vacková |
Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně, Mezinárodní centrum klinického výzkumu | Mezinárodní centrum klinického výzkumu Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně (dále také jako „FNUSA-ICRC“) je vědecko-výzkumné pracoviště, které se zaměřuje na translační výzkum. FNUSA-ICRC je nedílnou součástí Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně (FNUSA), jedné z tradičních fakultních nemocnic v ČR. Garantem programu HOBIT, na který je žádána záštita, je prof. MUDr. Robert Mikulík, Ph.D., vedoucí Komplexního cerebrovaskulárního centra I. neurologické kliniky FNUSA, vedoucí Cerebrovaskulárního výzkumného programu FNUSA-ICRC a náměstek pro vědu a výzkum FNUSA. Prof. Mikulík se již více než 18 let angažuje ve zvyšování povědomí o cévní mozkové příhodě. | Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně, Pekařská 664/53, 656 91 Brno | lucie.prazakova@fnusa.cz | 739744257 | h9tpjpn | Program HOBIT – HOdina BIologie pro živoT | Program HOBIT je e-learningový program pro žáky 2. stupně základních škol a 1. stupně víceletých gymnázií. Projekt má edukační část (testy, videa, edukační film, pracovní listy) – zaměření na školy, a výzkumnou část – vyhodnocování efektu vzdělávaní a snaha nalézt ideální režim vzdělávání, který zajistí dlouhodobé udržení znalostí žáků. Výsledky předchozích ročníků se odrážejí ve změnách implementovaných do ročníků následujících. Medializace probíhá pravidelně přes tiskové zprávy, články v Učitelských novinách nebo časopise Komenský. Projekt se prezentuje také přes vlastní webové a Facebookové stránky. Směrem k odborné vědecké veřejnosti jsou výsledky šířeny skrze vědecké články. Do povědomí široké veřejnosti se dostává díky reportážím v televizi a rádiu. | Téma cévní mozkové příhody a infarktu myokardu zapadá do výuky Přírodopisu, Biologie nebo Výchovy ke zdraví. Projekt HOBIT je v souladu s rámcovým vzdělávacím programem (Přírodopis, očekávané výstupy P-9-5-01 a P-9-5-04, Výchova ke zdraví, očekávané výstupy VZ-9-1-04, VZ-9-1-05, VZ-9-1-06,VZ-9-1-07, VZ-9-1-08 a VZ-9-1-16). Tato dominantní témata jsou doplněna o výklad rizikových faktorů a rizikového chování, zásady zdravého životního stylu a prevenci onemocnění. Inovativní metoda e-learningu a simulačních videí, která zobrazují onemocnění a jeho projevy v každodenních situacích, vnáší do výuky první pomoci modelové situace a učí jejich řešení. Zároveň projekt podporuje využívání informačních technologií ve výuce a také poskytuje možnost výuky na dálku, v případě potřeby. | Cílem projektu je žáky efektivně vzdělat o problematice cévní mozkové příhody a infarktu myokardu a dalších onemocněních tak, aby byli schopní tato akutní onemocnění rozpoznat a adekvátně na ně zareagovat. Z celospolečenského hlediska je to téma vysoce důležité a adekvátní povědomí o tomto onemocnění mezi žáky základních škol a víceletých gymnázií má potenciál snížit dopady onemocnění na českou populaci. Dosavadní výsledky ukazují, že znalosti žáků a jejich schopnost akutní situaci rozpoznat, narůstají díky edukaci. Přínos projektu se ukázal i v praxi, kdy dva žáci byli schopní poskytnout první pomoc muži se srdečním infarktem. | Program běží od roku 2014. Ve školním roce 2025/202 poběží devátý ročník programu. Program běží kontinuálně. | 9 | Na přelomu roku 2022 a 2023 došlo ke komplexní obnově programu. Vnikla nová webová stránka (https://programhobit.cz/), byla natočena nová videa a simulační scénky, pokrytá témata byla rozšířena o cukrovku 2. typu, panickou poruchu a závislosti, vznikla mobilní hra a další online aktivity, vnikly nové pracovní listy. V tomto ročníku došlo k dalším změnám, na základě podrobného šetření mezi účastníky byl program dále optimalizován. Byl také aktualizován modul věnující se problematice závislostí. | Projekt má celostátní charakter, po registraci přes web www.programhobit.cz je dostupný zdarma všem školám v České republice. Cílí na 2. stupně základních škol (6. - 9. třída) a 1. stupně víceletých gymnázií (prima-kvarta). Každoročně je zapojeno přes 200 škol a proškoleno více než 1600 žáků. I v následujícím školním roce předpokládáme podobnou účast. Kapacitně ale není účast škol nijak omezená. | školní rok 2025/2026 | Celá ČR | www.programhobit.cz | Projekt nemá sponzory a dárce. | Ne | 2019 - Záštita MŠMT, 2020 - Záštita MŠMT, 2021 - Záštita MŠMT, 2023 - Záštita MŠMT | Aktuálně není žádána záštita u dalších subjektů. | Aktuálně nejsou v jednání žádné záštity u dalších subjektů pro letošní ročník. | Relevantní publikace: Mikulik, R., Vondráčková, L., Pokorná, H., Svobodová, V., Grecu, A. M., Vítovec, J., … Suchý, O. Feasibility and efficacy of an educational programme to increase awareness of stroke and heart attack in children. 2019. Health Education Journal, 78(7), 812–823. https://doi.org/10.1177/0017896919849080 Pokorná, H. a Vondráčková, L.: I školáci mohou zachránit život člověku s mrtvicí. Komenský [online]. 2018. Dostupné z
https://www.ped.muni.cz/komensky/do-vyuky/240-i-skolaci-mohou-zachranit-zivot-cloveku-s-mrtvici Vondráčková, L. a Mikulík R. Public stroke education: Current status worldwide and projects to increase awareness in the Czech Republic. Cor et Vasa [online]. 2017. DOI: 10.1016/j.crvasa.2016.12.004. ISSN 00108650. Dostupné z: http://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S0010865016300972 Sobotková, P., Svobodová, V., Pokorná, H., et al. Education of children about stroke and heart attack: Feasibility and effectiveness pilot ... | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 94.241.76.56 | 2025-09-08 16:00:03 | | | | | | | | | | | Ano, byla udělena. | Lucie Pražáková |
MŮŽEŠ PODNIKAT | Spolek MŮŽEŠ PODNIKAT od roku 2016 realizuje stejnojmenný vzdělávací program, jehož cílem je inspirovat žáky a studenty základních, středních i vysokých škol k podnikavosti a aktivnímu přístupu k životu. Program přináší do škol autentické příběhy podnikatelů, kteří sdílejí se studenty své zkušenosti, ukazují odvahu překonávat překážky a motivují mladou generaci k tvořivosti, samostatnosti a zodpovědnosti. | Salvátorská 931/8, Praha 1, 110 00 | tereza.moravcova@muzespodnikat.cz | 775609165 | 7s3y2v7 | Vzdělávací program MŮŽEŠ PODNIKAT | Cílem vzdělávacího programu MŮŽEŠ PODNIKAT je inspirovat studenty a studentky k podnikavosti, dodávat jim odvahu, aby rozvíjeli svůj potenciál a nebáli se pracovat na svých projektech atd.
Formát programu:
Seminář v rozsahu 90ti minut začleňuje učitel/ka zdarma do výuky ZSV, ekonomie nebo podnikání podle typu školy (gymnázium, odborná škola, SŠ, základní atd.) Dále má učitel/ka možnost uspořádat ve škole tzv. přípravnou a navazující hodinu podnikavosti, ve kterém se se studenty připravuje na seminář nebo naopak reflektuje v navazující hodně přínos semináře. Učitel/ka má k dispozici pracovní listy.
Semináře na školách vedou vždy dva expertní dobrovolníci - podnikatelé a podnikatelky, kteří ve svém regionu jezdí do škol a inspirují studenty svými příběhy.
Program medializujeme příležitostně např. ve Speciálu pro SŠ, v Hospodářských novinách, na sociálních sítích apod. | Vzdělávací program MŮŽEŠ PODNIKAT žádá o záštitu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, protože dlouhodobě přispívá k rozvoji podnikavosti, tvořivosti a aktivního přístupu žáků a studentů k životu. Svým jedinečným propojením školního prostředí s praxí podnikatelů podporuje formování dovedností, které jsou klíčové pro budoucí profesní i osobní uplatnění mladé generace. Záštita MŠMT by podpořila další šíření programu do škol po celé České republice a posílila jeho přínos k modernímu a inspirativnímu vzdělávání. | Cílem programu MŮŽEŠ PODNIKAT je inspirovat žáky a studenty základních, středních i vysokých škol k podnikavosti – tedy k odvaze tvořit nové nápady, hledat příležitosti, nebát se překážek a převzít zodpovědnost za své rozhodnutí. Program staví na autentických příbězích podnikatelů a podnikatelek, kteří se přímo ve školách nebo v rámci workshopů a dalších aktivit dělí o své zkušenosti z praxe.
Přínos programu spočívá především v tom, že:
přináší studentům inspiraci od lidí, kteří sami prošli cestou podnikání,
ukazuje jim reálné příklady úspěchů i neúspěchů a podporuje jejich zdravé sebevědomí,
rozvíjí schopnost samostatně uvažovat, tvořivě řešit problémy a spolupracovat v týmu,
posiluje podnikavý a aktivní přístup k životu, který je užitečný bez ohledu na budoucí profesní směřování.
Program tak podporuje školy v rozvoji klíčových kompetencí mladé generace a... | každý školní rok | 14 | Každý rok vzdělávací program zlepšujeme, letos jsme ve spolupráci s učiteli změnili zpětnou vazbu pro studenty, ve které měříme změnu jejich mindsetu týkající se vnímání podnikavosti a podnikán před a po realizaci semináře.
Také jsme pro učitele aktualizovali pracovní listy, které jim usnadňují práci se studenty. | Předpokládáme, že ve školním roce 2025/2026 uspořádáme na středních, základních i vysokých školách cca 200 seminářů v rozsahu 90ti minut, kterých se zúčsatní cca 250 učitelů a 10 000 studentů.
O letních prázdninách pak uspořádáme letní kemp pro 30 studentů a studentek. Rovněž v listopadu 2025 uspořádáme výroční setkání v Praze pro cca 60 učitelů, 60 podnikatelů a 60 studentů a v dubnu 2026 ve stejném rozsahu ve Zlíně.
Naše cílová skupina jsou studenti a studentky ve věku 16 - 24 let, dále pak učitelé a učitelky, podnikatelé a podnikatelky. Pokud pořádáme semináře v 9. třídách ZŠ, kde nás učitelé zvou do předmětu Člověk a svět práce, tak se seminářů účastní žáci ve věku 15 let.
Vzdělávací programu MŮŽEŠ PODNIKAT je program s celostátním dopadem. | školní rok 2025/2026 | celé Česko | www.muzespodnikat.cz | Program je financován členskými příspěvky členů spolku, dary jednotlivců nebo firem a dílčími nadačními příspěvky soukromých nadací. | Ne | Asi v roce 2018 nám byla udělena záštita nad pořádáním Výročního setkání v Praze. Ovšem žádali jsme pouze jednou na toto Výroční setkání. | Nemáme | Nemáme | O udělení záštity MŠMT žádáme proto, že náš vzdělávací program #muzespodnikat začleňuje zdarma do výuky každá 3. střední škola v Česku a ročně programem projde cca 10 000 studentů z celkového počtu 80 000, kteří programem prošli od roku 2012, kdy jsme pořádali první semináře.
Myslíme si, že záštita MŠMT důstojně podpoří naší činnost. | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 2a00:1028:838e:8476:2dc8:290a:b953:22ac | 2025-09-04 14:57:58 | | | | | | | | | | | Ano, byla udělena. | Mgr. Tereza Moravcová |
Prague Pride z. s. | Jsme nevládní nezisková organizace, pro kterou je na prvním místě člověk a jeho lidská důstojnost. Respekt a rozmanitost jsou naše základní hodnoty. Věříme v demokracii a právní stát založený na úctě k lidským právům. Naším posláním je utvářet respektující a bezpečné prostředí, ve kterém mohu být LGBT+ lidé sami sebou. Věnujeme se osvětě, podpoře ohrožených osob a vzdělávání v oblasti LGBT+. | Rybná 716/24, 110 00 Praha 1 | agata.hrdlickova@praguepride.com | 607678596 | dfq67i9 | Konference: Škola bez násilí: jak zajistit bezpečí LGBT+ studujících | Celodenní konference pro vyučující a další osoby působící ve vzdělávání a širší veřejnost. Tématem konference je násilí proti LGBTQ+ osobám a jeho prevence ve školství. Na konferenci budou odborné přednášky, panelové diskuse a praktické workshopy.
Medializace s cílem přilákat návštěvnictvo bude probíhat v oborových médiích, skrze newslettery školám a sociální sítě projektu ucimoLGBT.cz, přičemž na propagačních materiálech bude logo MŠMT a na samotné akci bude záštita MŠMT prezentována (viz povinnosti úspěšných žadatelů). | Rostoucí vliv anti-gender a anti-LGBT rétoriky alarmuje odborníky a odbornice ve vzdělávání a jeho projevy jsou čím dál často pozorovány i ve školách. Konference přináší odborné poznatky k této tématice, ale i dobré praxe a praktické workshopy, které nejen vyučujícím pomohou lépe preventovat rizikové chování jako je radikalizace proti LGBT osobám nebo homofobní a transfobní šikana. Obsah konference je v souladu s novými RVP a chystaným Metodickým doporučením MŠMT pro práci s trans a genderově nekonformními studujícími.
Konferenci pořádáme ve spolupráci s PedF UK a NUDZ, nicméně oficiální záštita od MŠMT významně podpoří důležitost tématu a důvěryhodnost akce. | Cíle konference:
- Zvýšit povědomí o situaci a potřebách LGBT+ studujících.
- Reflektovat zvyšující se vliv anti-LGBT hnutí a možnou radikalizaci studujících.
- Poskytnout vyučujícím a školám praktické nástroje a doporučení pro podporu LGBT+ žactva a studujících. | jednou za rok | 2 | Koncept konference je podobný jako minulý rok, ale letos se tématicky více zaměřuje na prevenci genderově podmíněného (vč. homofobního a transfobního) násilí a vytváření bezpečného prostoru ve školách. Reaguje tak na nárůst anti-LGBT rétoriky, která ovlivňuje i dynamiku mnohých třídních kolektivů. | Cílová skupina: odhadovaná účast 100 osob
- Vyučující a vedení škol
- Metodici a metodičky prevence
- Zástupci a zástupkyně MŠMT, NPI a dalších relevantních institucí
- Zástupci*kyně NNO věnujících se vzdělávání
- Další odborná školská veřejnost | 26.11.2025 | Goethe-Institut Česko, Masarykovo nábř. 32, 110 00 Nové Město, Praha | jak-se-zorientovat-v-orientacich-gender-a-identita-ve-skole | Konference je podpořena v rámci projektu “Prevence genderově podmíněného násilí na LGBTQ+ osobách”, který je realizován za finanční podpory Úřadu vlády České republiky. | Ne | MŠMT udělilo záštitu 1. ročníku konference Jak se zorientovat v orientacích: gender a identita ve škole, na kterou tato konference navazuje druhým ročníkem zaměřeným na témata spojená s násilím vůči LGBT osobám a vytvářením bezpečného prostoru na školách. | Konference zatím neobdržela záštitu žádného subjektu. | Budeme podávat žádost o záštitu Moniky Ladmanové, zástupyně EK v ČR. | Na konferenci vystoupí s novými výzkumy o násilí vůči LGBTQ+ osobám např. RNDr. Michal Pitoňák, Ph.D. (Fakulta humanitních studií UK, Queer Geography) a PhDr. Pavla Doležalová (Národní ústav duševního zdraví). Dále proběhnou panelové diskuse zaměřené na práci s homofobií a transfobií ve školách a praktické workshopy pro vyučující a osoby pracující ve vzdělávání. | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 86.49.44.239 | 2025-08-25 18:29:58 | | | | | | | | | | | Ano, byla udělena. | Agáta Hrdličková |
Debatní spolek pro mezinárodní soutěže | Jsme nestátní nezisková organizace, která se soustředí na rozvoj debaty mezi jejími členy. DSMS byl založen studenty a většina jeho členů jsou aktivními studenty, kteří se účastní aktivit zahrnujících debaty a politické simulace. V minulosti DSMS úspěšně zorganizoval mezinárodní debatní turnaj pro vysokoškoláky z celého světa a simulaci OSN pod záštitou primátora Prahy, která se uskutečnila v Babicích u Prahy a které se zúčastnilo více než 100 středoškoláků z Evropy a Asie. DSMS také pomocí darů vybral finance, které použil na podporu členů, kteří mají problém s financováním těchto aktivit a přerozdělil desítky tisíc na jejich účast na mezinárodních debatních turnajích jak online tak fyzicky v Nijmegenu, Sofii či Mistrovství Evropy v debatování v Praze. V posledních letech se věnuje zejména Olympiádě mediální gramotnosti, která meziročně vrostla z 13 tisíc žáků na 30 tisíc žáků. | Slunečná 438, Babice 251 01 | omg@daic.cz | 420724087177 | zjemrj6 | Olympiáda mediální gramotnosti (OMG) | OMG má za cíl zvýšit úroveň kritického myšlení a schopnost rozeznávat věrohodné a zavádějící informace v digitálním světe. OMG probíhá ve třech kolech - školní online kolo dostupné všem registrovaných zdarma v průběhu jednoho týdne na přelomu října a listopadu a poté dvě postupová kola: regionální kola, které se píší prezenčně na počítačích a celostátní finále s 20-30 nejlepšími v každé ze 3 kategoriích, které se koná prezenčně v Praze. Test lze skládat ve třech kategoriích - první stupeň ZŠ (3.-5. třída), 6.-7. ročník ZŠ a příslušné ročníky gymnázií a 8.-9. třída a příslušné ročníky gymnázií. Otázky se zaměřují na základní teoretické znalosti (např. která média jsou veřejnoprávní a která komerční, což celé správně dokáže určit okolo 10% žáků) a poté kritické myšlení a vyhledávání/ ověřování informací na internetu. Ve školním kole je test z logistických dův... | OMG souvisí s Strategickým cílem 1: Zaměřit vzdělávání více na získávání kompetencí potřebných pro aktivní občanský, profesní i osobní život ze Strategie 2030+, jelikož cílem OMG není mít naučená fakta, ale umět pracovat se zadáním. Žáci jsou nuceni využívat internet a ověřovat a hledat si informace, když si nejsou jistí, což vede k tomu, že samotný test jim napomáhá nasbírat znalosti nezbytné pro osobní život (orientace na internetu a v médiích), ale i pro lepší kvalitu jejich občanského života (porozumění manipulace a ověřování argumentů) i profesní život (dopad nových technologií a médií na profesní odvětví). | Cílem je edukovat zábavnou a kompetitivní formou žáky o problematice mediální gramotnosti. Snaha posílit kritické myšlení žáků a podpořit výuku a aplikaci soft skills souvisejících s ověřováním informací na internetu. V dnešní době rozmachu umělé inteligence, digitálních technologií a dezinformací je klíčové, aby děti již od mladého věku porozuměli důležitosti nezávislých médií a nebyly náchylní k manipulaci skrz lživé narativy. | jednou za školní rok (konají se však tři kola) | 3 | Minulý rok jsme přidali regionální kola, která plánujeme pro tento ročník zachovat. Tento rok se chceme více soustředit na přípravné materiály pro školy a přesnější představení testovaných oblastí učitelům. | Minulý rok přes 30 tisíc účastníků z celé ČR v celostátním kole, tento rok by čísla mohly být o něco málo vyšší- cíleno převážně na žáky ZŠ (3.-9.třída) a jejich učitelé mediální výchovy | školní rok 2025/26 (školní kolo: 27.10.-2.11., regionální kola: začátek roku/jaro 2025, finále: konec května 2026) | Celá ČR- školní kolo: online, regionální kola a finále: prezenčně | www.medialnigramotnost.com | Financováno převážně z darů od Nadace O2. Dále nám byly poskytnuty v omezené míře zdroje od europoslanců a ceny od partnerů (Akademie ČTK, Český rozhlas či Reknihy). | Ne | Minulý ročník (2024/2025) byla udělena záštita od MŠMT. | Spolupracujeme s veřejnoprávními médii (Akademií ČTK, Českým rozhlasem a Českou televizí). Dále spolupracujeme s O2 Chytrá škola, Nadačním fondem pro nezávislou žurnalistiku, Michalem Kaderkou a dalšími aktory v oblasti mediální výchovy. | Budeme žádat o záštitu hlavního města Prahy, kterou jsme v minulých letech vždy obdrželi a pomohla nám s organizací finálového kola v Praze. | | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 37.188.172.152 | 2025-08-24 11:25:42 | | | | | | | | | | | Ano, byla udělena. | Barbora Votlučková |